آخرین اخبار
کد مطلب: 126280
به سختي آب خوردن/
مِسن، روستايي که آب سالم ندارد
تاریخ انتشار : 1399/03/21 10:00:46
نمایش : 1111
مردمي که در روستاهاي بخش ارمند در شهرستان لردگان زندگي مي کنند مشکل کمبود آب و غير بهداشتي دارند که خواسته آن ها از مسئولين اين است که به درد آن ها برسند و مشکل آن ها را حل کنند.
به گزارش سلام لردگان به نقل از جهانبين نيوز ؛ مشکلات متنوع از قبيل پراکندگي روستاها، فرسوده بودن تاسيسات آب‌رساني و پايين بودن سطح بهداشت عمومي، تامين، توزيع و پايش کيفيت آب شرب روستاها را با مشکل روبرو ساخته ‌است.

مردم روستاهاي بخش آرمند مدتي است با اين بحران دست‌وپنجه نرم مي‌کنند و باوجود پيگيري‌هاي متعدد همچنان نتوانستند مشکل آب شرب خود را رفع کنند و کسي تاکنون پاسخگوي مشکل قحطي آب نيست

مسئولين به درد ما برسند

يکي از اهالي روستاي مسن در اين خصوص به خبرنگار ما مي‌گويد: چند روز است آب خوردن در لوله‌ها نيست و اگر بخواهيم از اين آب بخوريم کثيف و غيربهداشتي است.

او ادامه مي دهد: کاش مسئولي پيدا مي‌شد و جوابگوي مشکلات ما بود اما اين چند روز کسي به درد ما نرسيده و حتي حاضر نشدند يک قطره از اين آب بخورند که بفهمند ما با چه مشکلي دست و پنجه نرم مي‌کنيم.

يکي ديگر از اهالي اين روستا گفت: اين آب اينقدر کثيف است که حتي ما دست و صورت خودمان را هم نمي‌توانيم با اين آب بشوييم.

او مي گويد: همه اين آب ها پر از کثيفي و مريضي است و کسي از مسئولين هم مشکل ما را پيگيري نمي‌کند.

با اجراي خط لوله 6 اينچ مشکلات بخش ارمند حل مي شود

بهرامي مديرعامل شرکت آبفاي روستايي چهارمحال و بختياري به خبرنگار ما گفت: اين روستا در مجتمع آبرساني آرمند واقع شده است که 15 هزار و 524 نفر جمعيت دارد.

وي تصريح کرد: آب روستاي مسن توسط يک خط لوله به قطر 4 اينچ تامين مي‌شود که در سنوات گذشته جهت جبران کمبود آب در روستا اقدام به اجراي خط لوله 6 اينچ اين روستا کرده‌ايم.
بهرامي ادامه داد: تاکنون حدود 1200 متر از اين مسير اجرا شده و 400 متر آن باقي مانده که جزء پروژه‌هاي سال جاري است.

وي خاطرنشان کرد: با اجراي اين پروژه مشکل روستاهاي بخش آرمند حل مي‌شود.

به گزارش جهانبين نيوز؛ مديريت تامين آب آشاميدني روستايي، شامل مديريت کميت و کيفيت منبع آب، مديريت در انتخاب منبع و مديريت در تصفيه و انتقال و توزيع آب در روستاهاست.

بايد ريشه مشکلات تامين آب استان در طي چند دهه بازيابي و کارشناسي شده و از تکرار اشتباهات گذشته خودداري کرد و از مشارکت مردم از طريق سازمان‌هاي محلي مانند شوراها و دهياري‌ها بهره گرفت.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس